ختم سوره احزاب برای ازدواج (قویترین دعا برای گشایش بخت)

در لغت کلمه احزاب (Parties) به معنی گروه و دسته میباشد. احزاب و قبایل عرب که برای نابود کردن و ازبین بردن اسلام باهم متحد شده بودند شهر مدینه را محاصره کردند و قصد حمله را داشتند که این امر موجب به وجود امدن جنگ معروف خندق و نزول سوره احزاب شد. واکنش مسلمانان در قبال این حادثه و سرانجام کارشان در آیات (٩ تا ٢٧) بیان شده است. این سوره از سوره های مدنی قران است که 72 ایه دارد. در محتویات این سوره به:

پرستش و پیروی از خدا و پیروی نکردن از کافران
قوانین دوره جاهلیت(مثل پسرخواندگی و ظِهار)
وظیفه هایی که همسران پیامبر داشتند
شکست کفار در جنگ با مسلمانان
حجاب
معاد
و ماجرای ازدواج پیامبر (ص) اشاره شده است که باعث معروف شدن این دعا برای ازدواج و استفاده از فواید این دعا برای گشایش بخت شده است.
* پیامبر (ص) درباره با قرائت سوره احزاب فرموده اند:

هر کس بتواند سوره احزاب را بخواند و به خانواده خود هم آموزش بدهد از عذاب قبر در امان خواهد بود. (مجمع البیان، ج 8، ص115)

* همچنین امام صادق علیه السلام میفرمایند:

اگر کسی این دعا را زیاد در روز بخواند در قیامت در کنار پیامبر (ص) خواهد بود. (ثواب الاعمال، ص 110)

* همچنین درمورد براورده شدن حاجت عبدالله بن مغیزه بیان میکند که از امام رضا شنیده است:

علاوه بر تاثیر زیاد این دعا برای ازدواج خواندن این دعا برای براورده شدن حاجات نیز موثر است به طوری که هر کس در نماز صبح و مغرب پیش از آنکه برخیزد یا با کسی سخن بگوید آیه 56 سوره احزاب ان الله و ملائکه… را قرائت کند و بعد بگوید: اللهم صل علی محمد النبی و ذریته خداوند هفتاد حاجت او را در دنیا و سی حاجت را در اخرت براورده خواهد کرد.

سفارش به تهیه این دعا برای ازدواج و گشایش بخت نیز بسیار است و روایت و تفاسیر معتبری از ائمه و معصومین در کتابهای مختلف درمورد استفاده از این دعا برای گشایش بخت و ازدواج وجود دارد. نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی برروی پوست آهو بسیار سفارش شده و معروف است. البته باید به این نکته توجه داشت که شاید موانعی و سخت گیری هایی از خانواده ها و خود افراد باعث بروز مشکلات و تاخیر در امر ازدواج میشود و اول از همه باید این مشکلات را برطرف کرد و بعد به دنبال یک دعا برای گشایش بخت مانند نوشتن سوره احزاب برای ازدواج بود.