برای استفاده از کاندوم زنانه از روش های زیر استفاده کنید.

مراحل استفاده از کاندوم زنانه ( داخلی ) :

  1. ابتدا تاریخ انقضای بسته کاندوم رو چک کنید تا از سالم بودنش مطمئن بشید.
  2. کاندوم بخوبی از قبل روانکاری شده ولی اگر شما میخواید بیشتر روان باشه میتونید با استفاده از ژل روان کننده یک مقدار روان ترش بکنید.
  3. آرامش خودتون رو حفظ کنید. حالا با یک پا بایتید و پای دیگر را روی صندلی قرار بدید و یا دراز بکشید و پاهایتان را باز کنید.
  4. در انتهای کاندوم، دو طرف حلقه را فشار دهید به درون واژن خود.
  5. حلقه داخلی کاندوم را به واژن خود فشار دهید تا آنجا که ممکن است به درون رحم برسد. اطمینان حاصل کنید که کاندوم زنانه پیچ نخورده باشد.
  6. انگشت خودتون را بیرون بکشید و حلقه بیرونی کاندوم زنانه حدود دو تا سه سانتیمتر در خارج از واژن بگذارید.
  7. آلت تناسلی شریک جنسیتون را به باز کردن کاندوم هدایت کنید تا اطمینان حاصل شود که بین کاندوم زنانه و دیواره واژن شما فاصله نیوفتاده باشد و کاندوم درست جایگذاری شده باشد.
  8. حالا میتونید به راحتی رابطه جنسی واژنیتون رو ادامه بدید.
  9. برای رابطه جنسی مقعد، مراحل مشابه هستند. تنها تفاوت این است که شما نیاز دارید که حلقه درونی را بردارید و با استفاده از انگشت خود کاندوم را به داخل عروق خود وارد کنید، حلقه بیرونی حلق آویز می شود.

 

مراحل بیرون کشیدن کاندوم زنانه از واژن و یا مقعد:

  1. بعد از رابطه جنسی ، حلقه بیرونی کاندوم زنانه رو بپیچید که موقع بیرون کشیدن کاندوم از واژن یا مقعد اسپرم ها بیرون نریزند.
  2. به آرامی آن را از واژن یا مقعد خود بکشید، مراقب باشید که هیچ اسپرمی بیرون نریزد از کاندوم.
  3. کاندوم را درون سطل زباله بندازید. (هیچ نوع از کاندوم ها را هرگز فشرده نکنید).
  4. بدانید که کاندوم های زنانه (داخلی) قابل استفاده مجدد نیستند – هر بار که سکس دارید، از یک جدید استفاده کنید.

 

کاملا طبیعی است که این کاندوم در طول رابطه جنسی کمی حرکت می کند، اما آلت تناسلی باید همیشه با کاندوم احاطه شود. در صورتی که آلت تناسلی از کاندوم بیرون افتاد و یا حلقه بیرون کاندوم به داخل واژن رفت رابطه را متوقف کنید.. اگر همسر شما انزال نداشته باشد، کاندوم را به آرامی برداشته و آن را در محل قرار دهید.

یکی از جالبترین چیزهایی که در مورد کاندوم زنانه است، این است که شما می توانید آن را در پیش از زمان سکس در واژنتون قرار بدید و قبل از رابطه جنسی خود را آماده کرده باشید. حتی شریک جنسیتان می تواند با حالت بازی و سرگرم کننده ای کادوم را وارد واژن شما کند و حتما لازم نیست این کار را خودتان انجام بدید.

برای مشاهده اقدامات لازم برای بعد از پارگی کاندوم به اینجا مراجعه کنید.